Sony STR-DH820

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Sony STR-DH820 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Anoniem 27-03-2012
Geschreven voor: Sony STR-DH820

Ondanks dat mijn bestaande Sony STR-DE585 receiver nog goed functioneerde was ik op zoek naar een upgrade, naast HD/Blu Ray beeld wilde ik nu ook echt gaan genieten van HD geluid en wat een "ear" opener is dat geworden. In Engeland heeft deze STR-DH820 een award gekregen voor beste receiver in zijn prijsklasse en dat was voor mij de voornaamste reden om deze Sony aan te schaffen. Dit uiteraard gekoppeld aan jarenlange positieve ervaringen met al mijn andere Sony apparatuur.

Ik gebruik altijd de Blu Ray Master and Commander om nieuwe apparatuur te testen maar op deze geluidskanonade was ik totaal niet voorbereid. Wat een ongelooflijk mooi en overweldigend geluid produceert deze receiver. De bijgeleverde calibratie microfoon zorgt er voor dat het instellen van de receiver heel erg gemakkelijk gaat. Luidsprekers aansluiten, microfoon aansluiten en daarna auto calibratie activeren en de receiver doet de rest. Alle andere apparatuur wordt via HDMI kabels aangesloten zodat de ouderwetse wirwar van kabels tot het verleden behoort.

Toch heb ik ook wat kritiek. Sony had betere materialen kunnen of moeten gebruiken voor de grote bedieningsknoppen op de voorkant van de receiver, metaal was beter geweest dan het goedkope plastic wat nu gebruikt is. De gebruiksaanwijzing heeft een gebruiksaanwijzing nodig, mensen die voor het eerst een dergelijk apparaat aanschaffen kunnen hierdoor bij het installeren in de problemen komen.

azbycx 05-11-2012

Beste mr. Cowstable,

Wij hebben een str-dg700. De hdmi-kabel gaat van de upcmediabox naar de reciever en vandaar een hdmi-kabel naar de tv. Toch geeft alleen de tv geluid en de reciever niet. Ik zal wel iets fout doen maar ik weet niet wat. Heeft u de oplossing?

mvg,